Lättläst: Att välja vårdcentral
Alla som bor i Östergötland har
en fast vårdcentral.
Du kan välja vårdcentral själv.
Om du inte väljer
får du en vårdcentral
som ligger nära där du bor.
När du behöver vård kan du ringa
till den vårdcentral som du har valt.
Du kan också ringa en annan vårdcentral.
Du kan byta vårdcentral när du vill.
Så här byter du vårdcentral
Det finns två sätt att byta vårdcentral.
Du kan fylla i en blankett
och skicka den till Region Östergötland.
Du kan också få blanketten på din vårdcentral.
Adressen som du ska skicka blanketten till
står på blanketten.
Du kan också anmäla ditt byte med 1177 Vårdguidens e-tjänster.