Landstinget i Östergötland

Tandvård

Folktandvården har ungefär 40 kliniker

i Östergötland

som ger tandvård.

Du kan också få tandvård

hos en privat tandläkare.



Du får själv välja till vilken tandläkare

och till vilken klinik du vill komma.

Du ringer till kliniken och bokar en tid.

Klinikerna ger vanlig tandvård till

både barn och vuxna.



Om du behöver speciell tandvård

hjälper din tandläkare dig

så att du får komma till en specialisttandläkare

som ger dig rätt behandling.

 

Om du behöver akut tandvård

Om du behöver akut tandvård

ska du ringa till din tandläkare.

Du kan också ringa telefonnumret 1177

till Folktandvårdens jour.

 

Kostnad för tandvård

Avgiften för tandvård är olika

för olika sorters behandlingar.

Du har rätt att få veta

vad behandlingen kommer att kosta

innan du får den.

Tandvården är gratis

till och med det år som du fyller 21.