Landstinget i Östergötland

Att välja vårdcentral

Alla som bor i Östergötland har

en fast vårdcentral.

Du kan välja vårdcentral själv.

Om du inte väljer

får du en vårdcentral

som ligger nära där du bor.

När du behöver vård kan du ringa

till den vårdcentral som du har valt.

Du kan också ringa en annan vårdcentral.

Du kan byta vårdcentral när du vill.
 

Så här byter du vårdcentral

Det finns två sätt att byta vårdcentral.

Du kan fylla i en blankett

och skicka den till Region Östergötland.

Du kan också få blanketten på din vårdcentral.

Adressen som du ska skicka blanketten till

står på blanketten.

Du kan också anmäla ditt byte med 1177 Vårdguidens e-tjänster